Verkkopalvelumme uudistuu
Uusi verkkopalvelumme julkaistaan 7.8.2017.
Lue lisää
Takaisin

Big Bang Legends -hiukkasfysiikkapelin ensiversio julkaistaan Slushissa, Sanoma Pro mukana yhteistyössä

Mitä saadaan sekoittamalla maailmanluokan hiukkasfysiikkaa ja suomalaista peliosaamista? Siitä syntyy Big Bang Legends, helsinkiläisen oppimispelistudio Lightneerin esikoispeli. Sen ensimmäinen julkinen versio on saatavilla Applen sovelluskaupasta 30. marraskuuta alkaen.

Sanoma Prolta opettajan opas peliin

Sanoma Pro etsii jatkuvasti uusia ideoita, jotka auttavat opettajia tärkeässä työssään. Lightneerin Big Bang Legends on mahtava esimerkki, miten haastava oppiaine yhdistetään pelaamiseen ilman kompromisseja.

– Pelit ovat olleet valikoimassamme jo aiemmin, mutta nyt pääsemme ensimmäistä kertaa tekemään opettajalle opasta, kuinka peliä voi hyödyntää opetuksessa. Oppilaille peli tarjoaa uuden tavan päästä sisään vaikeaan aiheeseen, opettajat saavat puolestaan uuden näkökulman opettamiseen, kertoo Matias Vakkilainen, Sanoma Pron kehityspäällikkö.

Opettajan opas on tarkoitus julkaista keväällä 2017.

Maailman ensimmäinen isolle yleisölle tehty oppimispeli

Big Bang Legends -peli on helposti lähestyttävä ja sytyttää kipinän tutustua fysiikan maailmaan, jolloin oppiminen tapahtuu huomaamatta. Oppimissisältö perustuu oikeaan hiukkasfysiikkaan sekä jaksolliseen järjestelmään, joka on toiminut myös pelin legendaaristen atomisankareiden perustana. Big Bang Legendissä taistellaan antimateriavihollislegioonia vastaan, suoritetaan eeppisiä tehtäviä ja rakennetaan universumia alkuräjähdyksestä lähtien!

Peli on kehitetty yhteistyössä CERN:in, Harvardin, Oxfordin ja Helsingin yliopiston asiantuntijoiden kanssa. Peli on yhä kehityksessä, mutta saatavilla julkisesti. Lightneerin tiimi kerää testin myötä dataa jatkokehitystä varten myös opettajilta ja kouluilta.

Lightneer on suomalaisen peliteollisuuden veteraanien oppimispelistudio, jossa yhdistyy pelisuunnittelu ja oppiminen sekä maailmanluokan neuvonantajaryhmän osaaminen sekä viihteen että tieteen alalta.

– Aiomme tuoda oppimisen kaikille koko maailmassa. Olemme nähneet, kuinka pelit voivat saavuttaa miljardeja faneja maailmanlaajuisesti, kertoo Peter Vesterbacka, Lightneerin brändijohtaja,

– Pelit tarjoavat upean mahdollisuuden sytyttää oppimisen kipinä. Siksi aiomme käyttää pelejä vaikeidenkin oppiaineiden esittämiseen, kuten hiukkasfysiikan opettamiseen, kertoo Lightneerin toimitusjohtaja Lauri Järvilehto.